torsdag 5 januari 2017

Allas vårt värde





Allas vårt värde



Haha, jo det är jag!
Som en rund snögubbe
Fast svart


Det är svart ute
Klockan är bara 6 på morgonen
Trafiken på bakgatan är lugn
En man med hund går på andra sidan 
På min sida är jag nästan först idag
Jag vet det för det snöar
Mina fotspår är bland de första
Jag pulsar i decimeterhög snö
Under den lätta snön lurar blank is 
Men jag kliver rätt
Har inte trillat ännu
Snart framme på jobbet




Det är lite svårt att gå i takt idag
Jag brukar göra det för att få lite puls
Annars lufsar jag för sakta
Idag trippar jag

I öronen har jag Alicia Keys
"A womens Worth"
Min favorit just nu
Jag har snart lyssnat sönder den
Men den är bra och får mig att börja fundera


Det är vackert, vårt museum
Fast ser lite läskigt ut i mörkret, tycker jag

Jag funderar över våra värden
Hur vi värdesätter varandra
Och oss själva?
Visar vi vår uppskattning
Tillräckligt?

Det är så lätt att ta någon förgiven...
En dag är vi borta
Talar vi om hur mycket den och den
Och den
Betyder?

På riktigt
Så den förstår?

När det är för sent
Är det för sent...

Jag hoppas att jag gör det
Att du känner att jag uppskattar dig
Om du är min vän



Och så var det, det här med att värdesätta sig själv..

Ett löfte för det nya året är att jag ska bli bättre på det
Lite mer ego liksom
Fast bara lite
Säg till mig om jag blivit fööör bra på det



Min dotter är en av de jag uppskattar allra, allra mest
Tillsammans med mina söner såklart


Kram för idag!



Inga kommentarer: