onsdag 2 november 2016

Ron...

Ron...

 
Tyvärr så har jag inte prioriterat fotandet denna period
Det får bli lite gamla repriser idag
 
Himlen är dovt svartorange ikväll
På E4an rullar däck oavbrutet
Nu är jag här
I mitt nya hem
Jag lyssnar efter mina grannar
Anar steg, musik och röster
Känner mig trygg
Jag sitter ensam. Fast inte ensam
Livet pågår hela tiden
En ändring av den tänkta rutten
Återigen
Suck!
 


Men vad gör det egentligen?
Förutom att rynkorna blir fler
Jag torkar det blöta på mina kinder och byter tankebana





 
Känner tacksamhet över alla slags liv jag provat
Alla olika människor jag mött
Allt jag lärt mig
Jag kommer inte att leva för alltid
Tänk vad mycket jag har i min livsbag
Redan!
Jag känner ron i kroppen komma
Trots att hälften av alla kartonger står ouppackade i ett hörn
Att jag lämnat en välbekant tillvaro
Att, att...
 


Som värme sprider den sig i min kropp
Förnöjd dricker jag mitt te i mitt nya vardagsrum
Med ett leende glor jag på den fula tapeten i hyresrätten
och inser att jag är redo för nya utmaningar
Välkommen tillbaka till dig själv Åsa!


 
Kram för idag!




 

 

 

Inga kommentarer: