onsdag 1 juni 2016

Jag har inte sprungit in i nån vägg..





Välkommen kära juni

Som vi har längtat efter dig!



 


Efter en iskall vår känns det underbart

att vi äntligen får börja kalla årstiden för sommar

Och vilken start alltså!!

Uppmätte 28 grader här hemma

(tjugoåtta)






Jag drog på mig solklänningen

(Oj, har jag en sån nu? 
Precis som mamma hade)

La upp fötterna på bordet

Fixade iskall dryck i glaset

Och satte mig under parasollen.

Va?

Jo, jag satte mig under parran

Ja, jag är lika förvånad själv (?)


Jag lutar mig och tänker med ett leende på läpparna

Whaow!





Det är nu det händer!

Grilla, grilla, grilla

Bada

Fixa trägårn

Bjuda hem alla vi känner

Sitta på altanen

Åka på semester

Nu ska här minsann njutas!





Men...

Får en klump i magen

Jag blundar och känner paniken

Märkligt

Jag som brukar gilla det där?

Tror min tröskel har krympt

Jag vill inte ha en massa måsten

Jag vill inte skynda, skynda

Fixa och greja




Jag har inte sprungit in i nån vägg

Men jag känner ändå att det inte är värt det

Jag vill inte stressa och planera

Så det blir som det SKA vara






Att baka sju sorters kakor

Att göra egen saft

Att städa så det glänser

Att allt ska vara perfekt

Det är inte värt det


Jag vill ta det lugnt

Jag vill trivas där jag bor

Jag vill vara en Ferdinand

Njuta av blommorna bara






Sååå –

Skulle du komma förbi här i sommar

Bli inte förvånad om snöspaden står ute

Om du får köpekakor

Eller om jag sitter under nån buske
(inte ek men..)





Ja, jag kan kallas lat
men vissa saker är egentligen ganska oviktiga

Jag prioriterar det viktigaste

Att umgås med dem jag tycker om

Det är skitviktigt

Av dem får jag energi

Imorgon kommer en fin vän hit

Kanske jag orkar plocka bort spaden efter det!









Inga kommentarer: