tisdag 7 juni 2016

Man kan inte älska alla, simple as that!







Man kan inte älska alla


Tro mig, jag har försökt



Det är svårt att prata om

Att växa upp och inse det

Det är moget


Jag vet att jag inte är ensam

Folk som väljer bort folk

Så kallade energislukare

Det sägs liksom i smyg


”Nej, vi umgås inte längre”

Kan man också säga

Vissa kräver mer än andra


Jag har blivit bortvald då och då

Jag passade inte längre

Alla kan inte älska mig

Simple as that
 


Eller då stämmer inte kemin längre

Eller så gör olika livsval det

Man har inte samma intressen längre

En ny livskamrat

Någon pratar bara om sig själv

Någon är bara nyfiken

Utan djupare intresse


Sen finns det människor som beter sig dumt

Utan att veta om det

De sårar

Trampar på andra

Fast -

Jag tror inte de är medvetna om det

Menar inte att såra




Jag kanske är extra känslig
 
 
Men låt mig vara det då

Passar det inte så välj bort mig


Men något säger mig

Att jag inte är ensam

Många runtom är som jag
 

Vänner som ger energi är att föredra
 

Våga säga nej

Till de ”vänner” som inte passar längre

Låt ingen trampa på dig!

 
Jag älskar inte alla
Alla älskar inte mig
Sant!

 







 

 

 

 

 

 






Inga kommentarer: