torsdag 9 juni 2016

Är det nåt fel med att ta ett glas vin en vardagskväll kanske?





Ett glas vin på blanka torsdagskvällen?
 
Det verkar som om vår bordsskiva lutar lite tametusan
(Och jag höll kameran rakt)
 
Tja.....
 
Varför inte?
 

Blank och blank förresten
 

Jag har haft fullt upp idag
 

Helt plötsligt har mina två veckor gått
 

(Av sjukskrivning)
 

Jag har vilat och vilat
 

Och låtit mitt opererade finger läka
 

Idag klipptes stygnen och det hade läkt finemang
 

Så idag insåg jag att det är 


NU
 
Jag måste fixa det där som jag har vilat mig ifrån
 

Städa, till exempel
 

Gud så tråkigt!
 

Allt har sin tid
 

Brukar jag tänka när det bör städas
 

Och så hittar jag på något annat
 

Tills det helt enkelt är ett måste



Svårt att få till fokus på dessa, men jag tror deras perfektion framgår ändå



Att fota är ett exempel

På något annat 

Kolla de underbara porslinsblommorna!

Med sin sötaktiga doft paralyserar de sitt byte

Och mig

Likt små  kuddar

Perfekta

Gulliga



Vidare har jag efter städningen

Röjt lite i det överfulla garaget

Fast det är bra svårt när grejorna inte är mina

Det är min underbare sambos

Alla "braåha"grejer

Jaja, jag har petat lite och sopat

Snart ropar han säkert och undrar:

- Vars har du lagt den och den?

Och den?

Jag känner mig nöjd i alla fall

Det är huvudsaken

Eller hur?
 


Haha Inte mycket att visa
Men efterbilden kommer att vara whaow!
 
 
Växthuset har fått lite omsorg idag

Förebilden kan jag visa

Efterbilden kommer senare

Än så länge har jag inte kläm på det

Det växer inte så bra ännu

Jag dreglar och ser

Facebook-bilder

På mina vänners växthus


Men vänta bara

Snart

Växer det även i mitt

Jag måste bara träna lite



Imorgon börjar allvaret igen

Jag gillar verkligen mitt jobb

Jag puffar mina kunder i rätt riktning

När jag får höra deras önskemål


Men efter att fått lov att vara så

LAT

Som jag har varit dessa veckor

Känns det lite tufft


Men ikväll firar jag
 
Med ett glas vin
 
Att jag är hel igen

Och att jag får återgå till mitt jobb


Skål!





Sweet Dreams!

 

Inga kommentarer: