torsdag 18 augusti 2016

Tänk om jag är en bitch i själva verket?





Tänk om jag är en bitch i själva verket?





Jag sitter och mediterar.
Typ… 

Jag tittar på en instruktionsfilm och försöker göra likadant. 
Tumme, pekfinger och fotsulor ihop, benen parallellt med golvet.

Fast jag fuskar lite, min kropp är stel och klumpig så hur jag än försöker så gör det ont överallt om jag ska lyckas. 
Jag antar att meningen är att man ska slappna av så jag sitter bara så bekvämt jag kan i soffan, lutar mig bakåt, blundar och drar långa djupa andetag. 
Låångt ner i magen.







Jag kikar med ena ögat på skärmen och undrar om han skulle banna mig om han såg att jag inte gör helt rätt.

Det kommer en massa tankar som jag trängt undan när jag börjar, 
saker som jag helt plötsligt minns att jag glömt. 
Borde köra det här ofta, för jag glömmer massor. 
Tänk om man kunde ”snabbmeditera” varje gång man glömt vad man var på väg för att hämta? Vore smart.
Antar att jag måste öva upp mig lite, jag fortsätter koncentrera mig på andningen.




Jag sitter så en kvart, halvtimme ungefär, allt som kändes jobbigt innan har jag nu ork och lust att ta itu med. (Tvätten till exempel) 
Jag känner mig lugn och samtidigt skärpt. (Lite i alla fall) 
Det känns som om jag tillåtit min hjärna att vila. 
Det är som att gå djupare in i sig själv. 
”Lyssna inåt” var det någon som skrev till mig, ja precis så känns det. 
”Vad sa du därinne?” ”Jaha, du vill ha choklad? Igen??”

Nä, skämt åsido, det här är riktigt bra.

Ja, ni som hållit på med detta ett tag tycker väl att jag svamlar men såhär var det för mig.





Jag har fått många texter, citat och handfasta råd skickade till mig av mina kära vänner. Jag uppskattar det väldigt mycket. 
Jag läser dem och tar till mig det jag tycker låter vettigt. 
Ett som fastnat är detta: 
”Du behöver inte vara snäll, var dig själv” 

Hm, tänker jag. JAG är väl snäll och mig själv, samtidigt? 
Tänk om jag i själva verket inte är det? 
Ve och fasa, jag kanske är en bitch utan att jag vet om det? 
Alltså innerst inne? 
Om det är så, så tänker jag fortsätta spela snäll!


Nej ingen fara, jag förstår undermeningen: 
”Gör dig inte till för att vara omtyckt”

 Eller:
 ”Är snäll, huvudsaken att du är snällast med dig själv” 
Kom jag och en vän på igår kväll, är viktigast!





Kram för idag!


























2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag bara somnade när jag försökte mig på meditation....har aldrig fattat grejen....men skulle gärna fatta grejen....
Susanna N

Meď liv och lust från mig sa...

Jag ska ta och skicka länken som jag fick till dig Susanna, jag tyckte den var lätt att förstå. (Höll mig vaken) :) kram