torsdag 11 augusti 2016

Bakom mina solglasögon..



Bakom mina solglasögon..




Aj som f!
Sanden är glödhet, efter det här skulle jag kunna ställa upp i glödande kolgångstävling.

Aj, aj, aj, oj, oj… jag studsar på sanden.
Fem meter bort ligger min räddning, 
den röda styva handduken.

Styv är den av all intorkad sand den innehåller.
Jag dråsar ner på den och drar in 
armbågar och knän illa kvickt.

Jag lägger mig på rygg, 
blundar bakom mina solglasögon
och låter tunn sand strila mellan mina fingrar.

Ikväll ska vi åka hem.

Hem



Precis –

         - När kroppen vant sig vid värmen, nej hettan.

         - När mitt psyke accepterat allt folk.

         - När jag varvat ner och tyckt det varit ganska skönt att inte vara uppkopplad hela tiden.

         - När jag helt och fullt lyckats med att bara vara.


Idag har allt varit sista gången…

Med visshet om kommande saknad har jag badat och försökt njuta dubbelt vid varje simtag.

Insupit varje vy och sorterat allt 
längst in i hårddisken.




Memorerat dofter och känslor.


Jaja, ni har alla varit med om samma sak 
jag ska inte uppehålla er med det.

Jag ska inte börja lipa!



Fast mitt huvud har funderat även idag.
Ungefär såhär:

När jag drog på mig en av mina 
fem bikinis i morse,
sa min sambo:

”Vad fin du är!!”
Jag log och tänkte;
Jaja, tack för att du tröstar mig.

Va? Varifrån kom den tanken?
Vadå tröstar?

Jag ställde mig och blängde på min spegelbild
(Helkropps, läskigt, jag vet)

Nickade mot henne mittemot och sa strängt:

”Jag diggar dig, har du glömt det?”
Synade henne uppifrån och ner och sa:

Glöm ALDRIG det!

Hon mittemot såg så arg ut så jag blev 
tvungen att nicka skamset.



Konstigt att miljöombytet fick mig att vackla.

Fast jag vet att jag inte är ensam.

Vi jämför oss hela tiden.

Jobb, barn, familjer, kläder, karriärer.. etc

Sjukt!

Jag tycker vi tar och slösar vår 
energi på något vettigare.

Eller hur?



Nä nu ska killarna doppa sig 
en sista gång medan 
jag sitter här i baren och skriver.

Utsikten är som förra gången:

Medelhavet!


Ses därhemma, kram!
























Inga kommentarer: