torsdag 22 januari 2015

En svettig kalv!

Svettig!
Jag ligger och pumpar...
HI! HÅ! HI! HÅ! tänker jag taktfast
Försöker hänga med den
vältränade ledaren

Inget fett där inte!
Klart som....attan att jag är avundsjuk!

Jag skärper mig och tänker att 
det är därför jag är där

In med fasta former
Bort med de som gungar!
Japp, siktet är inställt!

Jag ser nog helcool och bestämd ut
med kisande ögon och bister min

--------

Situps, hej å hå!
De mjukt inbäddade magmusklerna
skriker därinne:
- Låt oss va!!
- Vi vill ha choklad!!

Jag hinner tänka att jag nog hinner
in på OK på vägen hem....

Suck...

Nä, gör om - gör rätt, heter det

Jag får köpa choklad pååååå...lördag!
Om jag kan hålla mig tills dess..

--------

Armhävningsfusket är bra
Knäna fåår vara i golvet

Och vill man kan man göra varannan
utan att nån ser det!

--------

- Upp och hoppa säger ledaren hurtigt
- Jaaa snaaart, tänker jag och släpar
mig upp nån sorts stående ställning

Vi hoppar och studsar
(vissa av oss)
Svetten flyger

Hm... Det är en pöl där jag låg förut..
(Hoppar lite nonchalant åt höger)

Plötsligt gör hon nåt nytt...
Hm, jag kollar och försöker..
Vänster ben ska bak i ett hopp åt höger
Höger arm ska samtidigt boxa åt vänster

Yes!! Där satt den!
Eller inte..
Jag inser att jag tog fel ben och arm - samtidigt..
Känner mig generad, 
men inser att ingen bryr sig

Jag känner mig som om jag
har fyra ben och fyra armar att
hålla koll på ikväll

Jag får en bild av att jag är en nyfödd kalv
som ska stå på mina ben för första gången

Knäppt, ja vet
Men så känns det

Fast det är ju kanske bra gjort
att ta helfel liksom
Jag skulle nog ha blivit en utmärkt ledare
i gruppen för okoordinerade

Å vad jag längtar tills ledaren säger:
- Tack för idag!
Och
- Bra jobbat idag!
Det gör hon varje gång

Jag suger åt mig och känner mig
som om jag vunnit VM - minst

Inga kommentarer: