onsdag 7 januari 2015

Alltså, jag borde bli dubbad!

Självutnämnd tidsoptimistdrottning 

Med tandkräm i mungipan,
jobbkläder under armen,
gympåsen någonstans....
(sneglar oroligt under 
alla mina armar, ben och väskor)
Hittad!!

och kaffekoppen fastbiten
(jag har en litenliten i plast 
som det funkar med)
störtar jag ut till min lilla bil

Hm... nästan på väg att ringa
för att anmäla stöld, hejdar jag mig 
Joda, bilen står på sin vanliga plats
(den syns nästan inte 
under all snö, stackar'n)

Sopa bil ingick inte i tidsplanen 
Vadå, sett att det snöat?
Nä hurså?

Soppåsen!!!
Hämta dörrnyckel, 
in genom dörren,
uppför trappan, 
Spika fast den lilla tån
(Sidospår, inget att bry sig om)

Sneglar på kissen på min väg ut
Visst fick hon maten tömd 
och lådan påfylld?

Min klocka går alltid fem minuter före
Smart!
Skulle aldrig komma i tid annars

Jah! In i bilen nu då
Bälte, musik, glasögon på

Nåt jag glömt?
Nejdå
....

Vänder och åker tillbaka med 
Soppåsen 
Inget ovanligt med det
Det gör jag varje dag


Varje dag är likadan
Visst är det skönt med 
rutiner?



Inga kommentarer: