söndag 16 april 2017

Solen går upp varje dag!



Solen går upp varje dag




Selfboosting:

Jag skriver till mig själv nu:

”Jag vill att du ska läsa det här när du känner dig nere
När du känner att din energi är slut
När någon trampat på din svans
När du är besviken
När någon inte lyssnat
När du är oense med någon
När gråaste november är här
När du känner dig ensam
När orken att vara glad tryter
När tårar kommer fast du inte gråter
Jag vet att de dagarna kommer


Då ska du tänka:


 


Att solen går upp varje dag
Att det alltid finns något varje dag att vara glad för





En oväntad kram
Ett möte med en vän
Ett leende




Ett ny tröja ;)




Du kanske oväntat får massera din tonårings onda rygg
(Han som tycker mamma är pinsam och har slutat kramas)
((Jag har levt på det hela veckan, mmmmm))





Himlen kanske är sådär overkligt vacker så du nästan kör i diket

Får du inga blommor så köp till dig själv!


Eller så tar du fel på 13.30 och halvett och kommer en timme för tidigt till doktorn, jobbigt, men som tur är kan du skratta åt det.
Efteråt!

De här sakerna har gjort mig glad den här veckan

Kram för idag!








Inga kommentarer: