onsdag 28 september 2016

En annan tid, ett annat nu



En annan tid, ett annat nu




Min vana trogen spelar jag hög musik i bilen. Ikväll är det 70-talsmusik som dånar och sköljer minnen över mig. Utanför bilfönstret är det kolsvart, innanför lyser jag som en sol och låter nog som en raspig vinyl när jag sjunger med i 
Dr. Hooks ”Siiilviess mother säss, silviies`packing….” 
Jag minns när jag som 12-åring hängde med ”de stora” typ 14 och 15-åringarna, de med moppe. Jag var den där lilla med röda toppluvan som mamma hade sagt skulle få vara med. ”Faaaktiskt!” sa jag till min storasyster som var en av de stora. Vi lyssnade på Dr. Hook, Bee Gees och ABBA bland annat. Ljuva minnen.





Tänk vad mycket som hänt sedan dess, barndom, ungdom, förälder till små barn, till stora barn och snart fyller jag tametusan femtio!! Ser jag på mig själv med mina tolvåriga ögon är jag ju skitgammal! 
Men som jag känner mig.. tja, ungefär som tolv ibland.


”O-o  I love to loove, but my baby just love to daaance…”(Tina Charles) Det rycker i axlarna och huvudet vickar hit och dit, jag tänker att det är bra att det är mörkt ute. Ung och ovetande om hur livet skulle bli var jag då, när Tina var min stora idol.





Skulle jag vilja vara ung igen? Nej jag trivs bra med att vara en barnslig fyrtiosjuåring med de livsärr jag har. Ärr ger livserfarenhet och visdom. Om jag vore ung skulle jag ju vara tvungen att lära mig allt en gång till och det orkar jag inte ens tänka på.




Då var ett annat nu..


DÅ var jag ett barn som inte behövde fatta några beslut annat än om vilken glass jag ville ha. Jag minns tiden som solig och lycklig.

NU är jag vuxen. Tror jag. Ibland i alla fall. Nu fattar jag beslut varje dag, enkla och svåra. Jo tiden är solig nu med, lite små moln som skuggar ibland bara. Precis som för alla andra.


Mitt bästa minne från den här tiden är när jag fick en egen bandspelare! Lycka! Jag fick kassettband med ABBA och Donny Osmond. Det var tider det! :)



Vilket är ditt bästa minne?

Kram för idag!
















Inga kommentarer: