torsdag 11 februari 2016

Jag befinner mig i ett flow just nu









Livet går upp och ner för oss alla
Och det är precis som det ska vara


Ibland sorg och nattsvart...


Livet känns tungt, inget är roligt
Allt är motigt







Vi har svårt att se positivt
på omgivningen, 
på saker och på händelser
Saker som vi gillat känns meningslösa

Ensamhet
Skilsmässa
Depression
Död

Anledningarna kan vara många









Ibland lycka!!


Allt är plötsligt vackert, 
roligt och spännande! 
Vi blir piggare och känner 
en energi vi inte trodde fanns.








Fast en del av oss säger att de inte har några upp och nedgångar utan finner 
sig i det som sker


Då är det väl så för en del
Måste vara skönt
Eller?

Jag är en upp och nermänniska i alla fall

Som är outsägligt ledsen 
när jag är ledsen
Jag kryper ihop
Vänder min blick nedåt
Har svårt att inse att det 
finns ett ljus därborta
Jag ser bara mörkret..

Och som är glad som en lärka när jag är glad
Jag studsar och ler
Jag fylls av energi
Jag delar med mig av min glädje 
till alla jag möter
Jag ser bara ljuset
Och har svårt att inse att man kan vara ledsen när livet är så underbart!

Jag jämför med vårt klimat här i Sverige
Skulle vi inte haft så skilda årstider, skulle vi inte uppskatta skiftningarna

Så..
Jag uppskattar mina skiftningar








Jag befinner mig överst på topparna just nu, i ett "flow"


Jag har funnit ro och trygghet
Just nu är jag där, 
jag vet inte vars jag är imorgon
Därför har jag bestämt mig 
för att njuta fullt ut
Just nu









Jag har befunnit mig allra längst ner


Jag har sett det svarta hålet
Jag har gråtit floder
Jag har önskat mig bort från mitt liv








Jag ställer mig frågan:


Vad vill jag? Vem är jag? 
Vad vill jag passa på att göra med min energi just nu när jag har det bra?







Jo, just nu vill jag dela med mig av allt det vackra som finns här uppe till dig om du befinner dig lite längre ner på måendets stege


Jag vill berätta att det kommer
ljusare tider, 
då inte allt känns eländigt och jobbigt. 
Jag vill dela med mig av min glädje och mitt välbefinnande 




På frågan vem jag är, svarar jag:
- Jag är jag!


Precis samma som jag säger till min spegelbild varje morgon


Jag brukar också flika in med:
- Och jag diggar dig, stenhårt!






Tack för att du läste mina tankar!








Inga kommentarer: