måndag 10 juli 2017

Allt är inte svart eller vitt




Allt är inte svart eller vitt




Har du blivit besviken någon gång?
På någon nära
På någon du litade på?


Ja, det har du blivit
Någon gång
Det har alla
Även jag

Vinden blåser i mitt hår
Jag åker båt
Igen


Det är ljuvligt
Det visste jag inte
Innan jag vågade


Jag har blivit besviken 
På andra
Och gjort andra besviken
Det vet jag


Men vad är viktigt i livet?
Jo..


Att leva förstås
Att må bra
Att leva för varandra
Att ta hand om varandra
Så länge vi har varandra


Havet är knallblått
Himlen ljusblå
Och båten vit :)


Allt är inte svart eller vitt
Sanningen finns någonstans däremellan
För din sanning
Är inte min sanning


Kaffet på stranden smakar underbart
Sanden under mina bara fötter är varm
Solstolen skön
Och jag får backa ut båten från bryggan
För första gången

Jag ser ett stort hjärta, vad ser du?

En dag har vi inte varandra längre
Var rädda om varandra 



Kram för idag!





















Inga kommentarer: