söndag 21 maj 2017

Är din hjärna för trång?




Är din hjärna för trång?



Den 20 maj var en otroligt vacker kväll!!

"Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet"

Texten kommer för mig när jag går ner till stranden
Den första av de så härliga sommarkvällarna
Jag känner de knotiga grenarna genom mina tygskor
Fjolårsgräs blandat med barr och kottar ligger på stigen
Solen strilar genom barrträdens grenar
Havet spegelblankt, glittrande




Lågvattnet avslöjar bottnens ojämnheter
och gyllenfärgar sanden
Jag njuter stort




Naturlig konst är den finaste
Färgerna, dofterna och vetskapen om att vi har sommaren kvar
gör att lyckan känns oändlig




Mitt i allt slår vardagstankar till:


Jag bara undrar...
Det slår mig lite då och då när jag hör dumma uttalanden
Om andra
Hur kan någon liksom veta varför?
Varför gjorde någon si eller så?

Med vilken rätt dömer vi varandra?
Vi kan väl inte veta....?


Vart tog din förmåga att tänka själv vägen?
Det kanske är din osäkerhet som talar...

Fast det kanske är jag som ska ha överseende....?
Du har väl också en anledning antar jag
Trångt kanske?

Mitt råd är bara att använda din hjärna
Ruska lite på huvudet
Så kanske du förstår

Att det alltid finns en anledning




Jag ska sluta vara negativ nu
Det passar inte vackra bilder
Tänk dig för bara

I fortsättningen

Åsa allvetare fortsätter med att fundera över det här med att vara frisk...
Jag vet att alla som någon gång varit riktigt sjuk tänkt tanken:
"Jag ska aaaldrig mer klaga på nåt,bara jag får bli frisk igen!"

Jag har vänner som aldrig blir helt friska igen...
De får lära sig acceptera
Att leva livet stympat

Hur gör man det utan att bli bitter?
När allt tas för självklart när man är frisk





Hur gör man
för att fortsätta glittra och vara en solstråle när allt är tungt?
Jag skickar en stor kram till er som har det jobbigt




Kram för idag!












Inga kommentarer: