måndag 30 december 2019

Kära Allvetande......"




Kära allvetande varelse, typ Gud eller nån
(Ber om ursäkt om jag hädar på nåt sätt jag inte förstår)


Sista morgonen på detta år…

Jag skänker eftertanke och tacksamhet till de lärdomar du gett mig
Vissa saker vill jag göra om, vissa bör jag inte göra om, du fattar vilka

Vissa människor vill jag träffa igen, andra inte. 
Låt de sista inte korsa min väg igen, det gjorde ont

Funderar lite på dessa fantastiska människor som äger förmågan att få alla runt omkring att må bra, hur gjorde du dem? 
Jag vill också vara en sådan, ge mig handledning är du snäll

Funderar också på de människor som avundsjukt beter sig illa
Vägled dem så de får må bra igen, de behöver det

Året du gett mig har innehållit idel leenden, skrattbubbel i magen och lycka – Tack!

Jag har även fått gråta, känt oro och sorg, men jag förstår - för att kunna känna igen lyckan så måste även sorgen få finnas till. 
Så smart du har fixat det!

Jag vill att de jag älskar ska känna och förstå att jag finns där när de behöver mig. Jag vill göra mitt bästa i alla lägen, för dem och för mig själv. 
Hjälp mig hjälpa.

Jag vill att du släpper ner, kastar eller skjuter, hur du nu gör, lite extra kärlekspilar till de som hjälpt mig med goda råd och kärlek när marken gungat för mig ibland


Några nyårslöften jag inte tänker ge:

(Lite oviktiga men ändock)
-          Jag kommer tyvärr inte att börja träna i år heller, bara att vara realistisk

-          Jag kommer fortsätta älska mat i de flesta former så vikten kommer troligen att förbli intakt eller på uppgång

-          Jag kommer inte att slänga mina älskade tjocksockar med hål i, sorry



Nåväl, jag kommer inte på något mera, nu ska jag väcka husets herre med en puss och skickar ett stort Tack för i år till dig, du store





            Kram och gäsp och ha en underbar sista kväll på 2019 du som läst








Inga kommentarer: