söndag 9 augusti 2020

Så var årets semester till ända...






 

Så var årets semester till ända

Jag har njutit spenat från landet, sommarängsblommors skönhet och doften av luktärter. Saknat humlor som till slut kom, legat i hängmattan, druckit vin och upptäckt 33 knoppar på en av rosorna. Grillat, åkt båt och ökat personbästa i att äta surströmming. Planterat 25 nya perenner, rensat rabatter, beundrat av fåglar sådda solrosor, ätit jordgubbar från landet och insett att av 50 sådda morötter så har fyra stycken grott samt så har jag skrattat mycket, bland annat åt det. Jag är tillfreds här och nu.

Jag har träffat några gamla vänner men inte mött några nya. Vi har lydigt hållit oss hemma, mestadels i trädgården, vid två tillfällen har vi cyklat in till stan för att äta på restaurang men åkt hem ganska direkt efteråt. Jag saknar faktiskt utelivet, kroglivet och pubkvällarna, inte lika mycket som jag trodde men ändock. Känslan av att åka för att lyssna på musik, träffa vänner och efter lite vin komma hem nöjd och glad. Fast det går ingen nöd på oss, vi har haft det bra.

Jag har blivit en sommar äldre och klokare och insett att väldigt många av oss ältar och ältar och ältar. Gamla saker som bara tar en massa energi, som hänt för en massa år sedan och borde ha blivit lämnade där och då. Tänk dig sakerna som stenar som faktiskt går att släppa, släng dem utför ett stup och titta på dem därnere och låt spillrorna ligga kvar. Det finns bara fördelar - Du behövs här och nu och dina vänner vill ännu hellre umgås med dig om du slutar älta. Ordspråket ”Minns de lyckliga stunderna blott” har ett fantastiskt helande budskap. Rannsaka dig angående det – det har jag

Nu ser jag fram emot en härlig höst. Gulp, jag ska försöka i alla fall, ty hösten och mörkret lockar mig inte ett dugg. Vi tar väl en dag i taget så löser det sig.

En bild från det årliga besöket till Barsta, min barndoms paradis <3

Kram för idag!

 

 

Inga kommentarer: